Wednesday, September 10, 2008

Honey Always Good 4 u...


Ramai yang tahu Madu digunakan dalam perubatan, penambah perisa dalam makanan juga minuman dan yang terbaru dalam industri kecantikkan. Pada umumnya khasiatnya diketahui dan diakui ramai. Ianya terkenal diseluruh dunia sejak zaman dahulu lagi.


1. Madu sesuai dijadikan makanan tambahan kerana khasiatnya yang tinggi dan mengandungi bahan mineral serta vitamin yang diperlukan oleh tubuh badan manusia.


2. Madu merupakan bahan peneutral yang bertindak menyingkirkan toksik, bahan kimia, racun, kolesterol serta memecahkan lemak dalam sistem tubuh manusia.


3. Madu boleh menghilangkan panas badan, batuk, selsema, mencerdaskan minda, melancarkan darah, meredakan urat saraf, melawaskan sistem pembuangan, menstabilkan sistem pernafasan, menguatkan jantung, mengelakkan kencing manis, darah tinggi dan kanser.


4. Madu juga boleh meningkatkan keupayaan tenaga batin, melancarkan sistem pencernaan, baik utk kecantikkan, menjadikan kulit lebih licin dan halus, meningkatkan daya ketahanan badan.



5. Madu juga baik untuk wanita mengandung (bulan ke 6 dan ke atas) serta selepas 20 hari bersalin.



**Mengenal ciri2 madu asli? ..jika anda tonggengkan botol atau bekas madu, madu akan mengalir dgn mudah kebawah..ttpi jika ianya nampak terlalu likat dan "stick" diatas..ianya sudah dicampur dgn bahan lain!!..mudahkan???


**Untuk mengekalkan khasiat?.. Madu jangan disimpan di dalam peti sejuk!!..

Kanak2 dari umur 1 hingga 7 tahun pada kebiasaannya juga amat baik diberi air suam(1 gelas) dicampur sesudu kecil madu untuk kecerdasan otak (pastikan Madu yang asli dan jgn lupa dibacakan selawat 3x ) pada sebelah pagi sebelum sarapan. Cubalah...Anda boleh hubungi saya untuk dptkan Madu Asli dan Terjamin keasliannya
ijut1966@streamyx.com






No comments: